توصیه می شود برای کاربردهای با رویکرد اقتصادی از این نوع مولدها استفاده نشود. مثلا لزومی ندارد یک مولد دائم دارای تابلوی کنترل وصل خودکار در زمان قطع برق شهر باشد. به هر حال، معمولا یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراري ۱۰۰۰ کيلووات باشد، در
خرابیهای موتور
دیزل ژنراتور میتواند از مسائلی سوء مانند رسوبات داخلی (غالباً به رسوب در سوراخها و ستون باز میشود) و تجمع کربن آسیب ببیند.
بصورت ایده آل موتورهای دیزل باید در حداقل ۶۰ تا ۷۵٪ بار ماکزیمم بار خود راهاندازی شوند. دورههای کوتاه مدت بار کم در حال اجرا هستند و این اجازه را میدهد تا مجموعه با بار کامل یا نزدیک به بار کامل بر یک مبنای منظم آماده شود.
رسوبات داخلی و تجمع کربن به این دلیل است که دورههای طولانی اجرا در سرعت کم یا بار کم است. چنین شرایطی ممکن است در حالتی اتفاق بیفتد که یک موتور حالت بیهوده خود را بصورت یک واحد مبدل وضعيت "استندباي" رها ميکند و براي بسرعت رسيدن زماني که نياز است، آماده ميباشد اگر توان رساني به مجموعه براي باري که به آن اعمال شده است، بيش از توان مورد نياز باشد سبب ميشود تا واحد ديزل زير بار باشد يا در بسياري از موارد زماني که ست ميخواهد شروع بکار کند، بار بعنوان آزمايش و بصورت زائده خارج ميشود.
راهاندازی یک موتور با بار کم سبب فشارهای استوانهای کم میشود و در نتیجه رینگ پیستون بصورت ضعیفی بسته میشود زیرا بستگی به فشار گاز نیرو در برابر فيلم روغن بر روي سوراخها براي شکل دهي مهر و موم دارد. فشار سيلندري کم سبب احتراق ضعيف، فشار کم حاصل از احتراق کم و دما ميشود.
احتراق ناقص سبب شکل گیری دوده و پس ماند سوخت نسوخته میشود که مسیر رینگهای پیستون را بسته و میچسباند و سبب کاهش شدید در کارایی مهر و موم کردن میشود و فشار کم ابتدایی را تشديد ميکند. رسوبها زماني ايجاد مي شوندکه گازهاي گرم احتراقي بصورت ضعيفي ميوزند و رينگ پيستون را مسدود ميکنند و سبب نياز به روغن کاري بر روي ديوارههاي استوانهاي بدليل "سوخت ناگهاني" ميشوند و دودههايي لعاب مانند ايجاد ميکنند که سوراخ روان ميشود.
کربن سخت از احتراق ضعیف شکل میگیرد و بسیار خراشنده و ساینده است، سپس سبب افزایش مصرف سوخت میشود (دود آبی)، انتظار میرود که انسداد پیستون و فشار حفظ شود.
سپس سوخت محترق نشده از عقب رینگ پیستون نشت میکند و روغن کاری سرایت میکند. سوختن ناقص باعث میشود که تزریق کنندهها بوسیله دوده مسدود شوند و باعث وخامت بیشتر در احتراق و دودهای سیاه رنگ میشود. مشکلی که با شکل گيري اسيدها در روغن موتور افزايش يافته است، بوسيله آب غليظ شده و احتراق بوسيله محصولاتي است که بايد بصورت نرمال در دماي بالاتر جوش آيند. اين ساخت اسيدي (جوهري) در روغن-کاري باعث کندي ميشود اما بينهايت فرسايش مخرب براي سطح ياتاقان دارد.
چرخه تنزل به این معناست که موتور بزودی بطور تغییر ناپذیری آسیب میبیند و ممکن است هرگز شروع بکار نکند و زمان طولانی تری قادر نخواهد بود که به تمام توان زمانی که نیازمند است، دست یابد.
راهاندازی تحت بار زیر حد مجاز بهناچار نه تنها باعث دود سفید از سوخت نسوخته میشود بلکه با گذشت زمانهای بیشتر، با دود آبی روغن کاری سوخته نشتی از رینگهای پیستون قدیمی آسيب ديده همراه خواهد شد و دود سياه نيز حاصل از خرابي تزريق کننده هاست. اين آلودگي براي و مجاور بودنها مناسب نيست.
ایجاد رسوبات و یا کربن اتفاق افتاده است. این مسئله میتواند با سلب موتور و دوباره نفوذ کردن در سوراخهای سیلندر، لغو کردنها، تمیز کردن و دکک کردن اتاقکهای احتراق، نازلهای تزریق کننده سوخت و سوپاپها قابل درمان است. اگر در مراحل اولیه شناسایی شود، راهاندازی موتور در ماکزيمم بار خود براي افزايش فشار داخلي و دما اجازه ميدهد که رينگهاي پيستون به زحمت رسوب کنند و اجازه ميدهد تا تجمع تدريجي کربن سوخته شود.
بهرحال اگر این رسوبات پیشروی کند تا مرحلهای است که رینگهای پیستون داخل شیارهایشان را تصرف کنند. این عمل هیچ تاثیری نخواهد داشت. از این وضعيت ميتوان با انتخاب دقيق مجموعه ژنراتور مطابق با دستورالعمل چاپ شده سازندگان جلوگيري کرد.
برای مجموعه ژنراتورهایی که کاربرد اضطراری دارند، استفاده از بار پشتیبانی شده برای انجام آزمایش میتواند غیر عملی باشد. برای انجام آزمایش میتوان از يک بانک بار موقت يا دائم استفاده کرد. گاهي اوقات تابلو را ميتوان به گونهاي طراحي کرد تا به مجموعهاي براي تغذيه توان از شبکه براي انجام آزمايش بار اجازه دهد.
با پرکردن فرم زیر میتوانید درخواست خود را برای همکاران ما ارسال کنید.
اتوبان آزادگان غرب به شرق بعد از اتوبان ساوه، خیابان عرفان، خیابان حشمت، پلاک ۱۲۲ | 02155257495 | 02155257495 | 09123404844 | [email protected] |